Πεζοδρομείται η Βασιλίσσης Όλγας

Αναρτήθηκε από Unknown | 7:18 μ.μ. | 0 σχόλια »

Τραμ και τρόλεϊ θα κινούνται κανονικά

Ένα έργο πνοής για την Αθήνα, που έχει σχεδιαστεί εδώ και χρόνια και εντάσσεται στο πρόγραμμα ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων της πρωτεύουσας, μπαίνει σε τελική τροχιά.

Τουλάχιστον από άποψη μελέτης, η οποία πήρε χτες τη θετική γνωμοδότηση...

του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, η πεζοδρόμηση της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας γίνεται πραγματικότητα.

Με την καινούργια όψη του, ο δρόμος, όπως σχεδιάστηκε από την εταιρεία Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων και Αναπλάσεις, θα αποδοθεί στο μεγαλύτερο μέρος του στους πεζούς -η διέλευση των τραμ και των τρόλεϊ δεν θα σταματήσει-, ολοκληρώνοντας τον μεγάλο αρχαιολογικό περίπατο, ο οποίος θα ξεκινά από το Παναθηναϊκό Στάδιο και θα καταλήγει στον Κεραμεικό.

Στα μόνα τροχοφόρα που θα επιτρέπεται η διέλευση είναι στα τραμ (άνοδος και κάθοδος) και στα τρόλεϊ (μόνο άνοδος), φυσικά και στα αυτοκίνητα πρώτης ανάγκης, η εξυπηρέτηση των οποίων προβλέπεται σε κάθε πεζόδρομο.

Με την πεζοδρόμηση αλλά και επεμβάσεις, όπως η αντικατάσταση των στύλων ηλεκτροδότησης των δύο μέσων μαζικής μεταφοράς και η τοποθέτηση σε αρμονική διάταξη νέων «κομψότερων», οι συμπληρωματικές δεντροφυτεύσεις (10.000 νέοι θάμνοι και 270 καινούργια δέντρα), η διατήρηση των καλαίσθητων κιγκλιδωμάτων στην περιοχή του Ζαππείου, η βελτίωση της περίφραξης σε όλη τη διαδρομή της οδού και η πρόβλεψη για τη συλλογή των όμβριων υδάτων, η εικόνα της περιοχής αλλάζει.

Παράλληλα, προβλέπεται η δημιουργία τριών νέων κτιρίων: ένα κέντρο πληροφόρησης στην κεντρική είσοδο του Ζαππείου, ένα αναψυκτήριο στη δυτική είσοδο και ένα στέκι για νέους με ενοικιάσεις ποδηλάτων, απέναντι από τη στάση των τραμ.

«Είμαστε θετικοί στη δημιουργία των νέων χρήσεων, αλλά χωρίς να επαναληφθούν οι δυσάρεστες εμπειρίες με τα τραπεζοκαθίσματα στους πεζόδρομους των Αποστόλου Παύλου και Αδριανού. Ο δημόσιος χώρος είναι για όλους» είπε η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού Λίνα Μενδώνη.

Δύο από τις προτάσεις της μελέτης δεν πέρασαν. Η πρώτη αφορούσε την τοποθέτηση μεταλλικών κιόνων, ύψους περίπου 2 μ., στους κόμβους των λεωφόρων Αμαλίας και Κωνσταντίνου με τη Βασιλίσσης Όλγας, ώστε να παρεμποδίζεται η διέλευση των αυτοκινήτων. Αντ' αυτού προτάθηκε η διερεύνηση άλλης λύσης, που να περιλαμβάνει αύξηση του πρασίνου.

Η δεύτερη πρόταση αναφερόταν στην ελεύθερη πρόσβαση αυτοκινήτων στην ανατολική είσοδο του Ζαππείου με κατεύθυνση τον χώρο στάθμευσης της «Αίγλης». Η πρόσβαση αυτή θα καταργηθεί, το ίδιο και η μπάρα που θα ξεκίναγε από το αναψυκτήριο και θα κατέληγε σε μέρος πανοραμικής θέασης.